onsdag 22 juli 2015

Onsdag


Jag sitter i mitt kök och känner mej så nöjd och belåten med det som hänt under veckan. Med goda vänners hjälp har jag fått upp kakel i köket, det är nästan klart och det blir så bra. Jag hade lite funderingar på om jag skulle ha vita fogar eller ljusgrå jag bestämde mej för ljusgrå och köpte hem men under helgen ändrade jag mej så nu blev det grafitgrått i stället och det blev riktigt snyggt men det var mycket att torka rent så jag fortsätter i morgon med rengöring av kakelplattorna.

Det är danska sommargrannar här och det var det värsta så svårt jag har att förstå vad de säjer men deras hundar kommer på besök, taxen Ida har varit riktigt trogen med att kila över hit och i går eftermiddag hade hon sin hundkompis Connie med sej, matte kom och hämtade hem dem och då var nackskinnet på Ida töjbart, hon ville komma in till mej. I dag när vi drack förmiddagskaffe kom Connie tassandes in, glada fina små hundar. Jag kan inte förstå riktigt hur de kommer hit för jag tror inte att de går efter vägen men de har väl gjort sej en egen stig. I dag blev vovven hemburen.

I går handlade jag lite såna saker som inte är särskilt roligt att lägga pengar på, en lampa att ha över en bänk, en kontakt och en ny toalettsits, det är ju sånt som man måste ha men som egentligen inte syns, en ny köksfläkt ska komma på måndag och det var ett nödvändigt köp för min gamla fungerar bara på högsta farten.

Vädret har ju varit riktigt fint i dag och inte en droppe regn har det kommit, i kväll har jag plockat i hop allt som ska till återvinningen och även torkat av köksgolvet så det luktar gott just nu.

I morgon en ny dag med nya utmaningar, och jag vill tack Jill för att jag fått låna Curt att hjälpa mej och tack även Eilert för att du kom och slog ner gräskanten.

God natt alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar