tisdag 14 juli 2015

Tisdag, kronprinsessans födelsedag


Grattis till kronprinsessan och alla andra som har sin födelsedag idag, jag ska ta på mej min lilla röda och sätta mej tillrätta i soffan och delta i födelsedagsfirandet, det tycker jag är kul hoppas att det inte regnar så de ska behöva klä sej i sopsäckar utan att vi får se de fina dräkterna.

Men jag ska fortsätta med förra veckans skriverier, jag fick ju ett oväntat taxbesök förra lördagseftermiddagen och efter lite språksvårigheter förstod jag att de danska sommargrannarna  hade packat och var på väg att åka hem till Själland på lördagskvällen och att de skulle komma tillbaka efter en vecka.

..... och i eftermiddags så revs det på dörrposten och den lilla sjumånaderstaxen Ida stod utanför, altandörren var inte nog öppen så hon kom inte in. Visst är det märkligt att denna lilla vovven kommer tillbaka vi har ju bara träffats en gång förut och då kom hon in eftersom altandörren var öppen, den gången kom husse och fick hämta hem henne. I dag tog jag fram ett hudben och följde med henne hem och då visade det sej att det fanns ytterligare en hund, Jack Russel som inte smet iväg utan stannade hemma hos familjen när den lilla rymlingen drog iväg. Ska bli roligt att se om jag får flera besök

Jag har tillbringar många timmar med att läsa böcker, jag njuter i  soffan på altanen med lektyr och jag unnar mej att ha det skönt, snart är det dags för mörkare kvällar och jag njuter av ljuset på kvällarna när jag är härute och det finns inga TV-program som lockar in mej när vädret är fint förutom i kväll när det är födelsedagsfest.

Söndag förmiddag satt jag ute på altanen och drack mitt, jag kan inte säja att det var morgonte utan mera förmiddagste, jag kan även säja att jag har inte klätt mej, men då kom grannen Jan med sina gulliga småpojkar Erik och William, ja de hade ju redan sett min klädsel så det var bara att be om ursäkt och fortsätta som jag var. Men Gud vilka fina ungar det finns på Framnäs.

Jag gör inte mer än nöden kräver, jag tar en trasa och torkar lite, vattnar blommor och tomater, gör mina gymnastiska rörelser och lagar lite mat, idag blev det mycket enkelt, färskpotatis och matjessill med tillbehör, det är liksom lagom mättande och lite salt som man kan längta efter men i morgon måste jag nog ta en tur med dammsugaren.

Trevlig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar