tisdag 5 maj 2015

Tisdag


Nu tycker jag att vårvärmen låter vänta på sej, jag är riktigt frusen trots att det är drygt 22 grader här inne jag tro jag får lägga en schal över axlarna. Mina tomat- och paprikaplantor har vuxit till sej och skulle behöva komma ut i växthuset men det är för kallt ännu.

I går när det regnade och var så fult väder kom tanken om långkok, perfekta dagar för sånt så jag letade fram kokkött av nöt ur frysen och bestämde mej för att laga dillkött. I dag har det stått på spisen och puttrar någon timme tillsammans med morötter, purjolök och kryddor och min middag blev jättegod med köttet i dillsåsen och mjölig snöbollspotatis och grönsaker. En rimmad fläsklägg ligger i kylen och kålrot och potatis finns hemma. Ibland när jag tänker på långkok så tycker jag att det är jobbigt men det klara sej själv och blir godare ju längre det kokar och man behöver ju inte stå och passa.

Det verkar som jag har en matperiod, jag tänker mycket på mat och jag tycker om att laga mat men så kommer jag till dilemmat, jag vill ju minska i vikt också med det blir väl att motionera mera.

I dag kom ju bästa reklamen, Dentastix, precis lagom för Sarek och Elvira, det dunsade till på trappen och så var det full verksamhet här. Jag skulle ge dem varsitt stix då säjer Lotta att de kan dela på ett men Elvira hade redan fastnat i det ena och det släppte hon inte, hon hade bråttom att tugga i sej sitt och höll under tiden ett öga på Sarek utifall att han skulle tappa sitt.

I morgon ska jag följa min granne till Torsby en sväng, på torsdag har jag tandläkarbesök och sen är det strax helg igen, hoppas innerligt att värmen börjar komma så att man kan se till rabatter mm. Det ska väl inte stå på förrän gräset ska slås för första gången detta år men jag tycker lövsprickning och annat har kommit av sej.

När det är så mörkt och ruggigt ute så tror jag att jag ska ta mej en kväll med egenvård, storrengöring, insmörjning, lite manikyr och pedikyr(det börjar bli svårt att nå tånaglarna), lacka naglarna och försöka njuta av tillvaron jag förstår inte att det ska vara så svårt att ägna tid till sej själv och försöka må bra.

Mulet, grått och tråkligt +9,7 grader ute.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar