onsdag 27 maj 2015

Onsdag efter pingst.


I dag stiger jag upp lite gladare än tidigare morgnar beroende på att solen tittar fram. Lite frukost och den dagliga dosen av gymnastik som jag håller på med efter arthrosskolan. Jag är ingen träningsmänniska men jag vet att jag måste så det är bara att fortsätta.

Jag har kollat över mina sådder och för någon dag sedan fick jag se att det blivit något mögelliknande bland luktärter och krasse som jag sått. Det irriterade mej lite för jag la plast över krukorna när jag sått och jag fick för mej att det blivit för tätt trots att jag gjort hål i plasten, men i dag ser jag att samma fenomen har kommit i hinkarna med tomater. Ja vad gör jag, jag har planterat i U-jord som ska vara så bra så jag fick sätta mej och googla på mögel i U-jord, och jag fick förklaringen snabbt, det ska inte vara någon fara för det är hönsskiten som håller på att brytas ner så det är bara att vänta att denna processen ska gå över.

Om en vecka är det dags för klippning hos goa Cornelia och varje gång jag ska till salongen så tänker jag att nu ska jag vara kortklippt när jag går ut, men när jag sätter mej i stolen så ångrar jag mej, vi får se hur det går till veckan.

Jag fick en känsla av att det skulle behöva städas lite här hemma, det var vid frukosten som det kändes så men nu har det gått över och det kan vänta tills i morgon eller fredag eller till nästa vecka det blir som det blir. Det är ju marknad här till helgen men den flyter förbi mej som det gjort de senaste åren, jag tycker inte att det är roligt längre att gå fram och tillbaka och jag ser nästan aldrig något som jag vill köpa. Blommor ska jag ju köpa till mors dag att sätta på kyrkogården och hos Stellan ska jag sätta en bukett med fina rosor för det blir sex år sedan han gick bort. Det året var det både pingstdagen och mors dag. Det blir en stor sorg när dessa dagar kommer, tankar om hur det kunde ha varit om inte detta hemska hade hänt. Men jag är tacksam ändå vi fick många fina år tillsammans, ibland känner jag mej ensam men det är jag ju inte jag har en familj och goda vänner.

Hoppas att solen fortsätter skina hela dagen det skulle vi må bra av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar