tisdag 19 maj 2015

Tredje tisdagen på rad.


Usch vad jag fryser, jag har nämligen varit ute i garaget och sått krasse- och luktärtsfrö i krukor. Jag har insett de sista dagarna att det kommer säkert at ta tid innan jag kan göra i ordning i rabatterna, det är ju dyngsurt så i går gjorde jag i ordning krukor och lade ärtorna i blöt, hoppas att det gror nu och kan växa i krukorna. Växthuset är ju också kallt och jag har bara 6 plantor med tomater och 3 paprikor så jag kostar inte på med element eller fläkt utan nu planterade jag plantorna i hinkar och så får de stå på verandan till det blir bättre temperatur och de får flytta ut till växthuset.

I dag har jag haft en riktig innedag tillsammans med min Bernina, det var ett tag sen jag sydde men nu ha jag plockat fram kassen med tyger som jag köpte på Hantverksta´n i vintras, man fick fylla en påse med tyger för 100 kronor. Ett mörkblått tyg med vita prickar har nu blivit en stor duk till bordet på altanen + två små dukar, det är riktigt roligt att sy, ett annat tyg som skulle passa som köksgardin fanns också i påsen men till dem behöver jag spetsar och jag hade ingen som räckte till annars har jag en del i mitt fina skrin.

I söndags var det en riktigt lång dag med regn till och från men som tur var så hade kusins svägerska och jag gjort upp om att vi skulle ta någon timme på oss och umgås med kusin, vi fikade och pratade, plockade lite i papper hon fått, tiden rullade iväg och helt plötsligt kom hemtjänsten och det var lunchdags, tänk vilken fin service man får som gammal, hoppas att de duktiga, snälla, trevliga och tålmodiga flickorna i hemtjänsten får uppskattning, jag är då så glad att "jäntan" finns som kommer flera gånger om dagen och servar kusin.

Jag var till tandläkaren förrförra veckan och skit så dyrt det blev och än är det inte färdigt för jag ska ha en krona också hur mycket en sådan kan kosta, detta var akutbesök så om några veckor ska jag på undersökning och det kommer säkert att hittas många fel och säkert byte av fyllningar, man förändras väl i munnen ju äldre man blir och tänderna blir gamla. Fy så tråkigt.

Efter en hel dags regnande skiner nu solen i den skira grönskan och just nu ser det mycket vackert ut, klockan 20,15 +8,4 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar