söndag 26 april 2015

Söndag fömiddag


Här sitter jag men min tekopp och ostsmörgås och tittar ut på det fina solskenet, men så tar vindarna i och det blåser riktigt friskt och då ser det inte så inbjudande ut.

Ännu tråkigare var vädret i går, grått och duggregn men det blev en bra eftermiddag ändå. Jag tittar ut och får se en pappa med sin lilla dotter i handen kommer ute i vägen här och de kommer in till mej.
Det är lilla Alva 3 år och hennes pappa David som kommer. Det var verkligen dagens höjdpunkt att de kom hit och fikade efter att de har gått över gärden och över en bro, säkert spännande för ett litet barn.

Som Alva nu mitt i spökåldern avslöjade hon att det finns monster i mitt vardagsrum, vi vuxna såg naturligtvis ingenting men hon tyckte att hon såg sådana varelsen jag vet inte om det var en blomma som drog igång hennes fantasi. En oblygduktig liten flicka som jag fick skjutsa hem för hon blev trött.

I tisdags var jag och M till Edebäck på kaffekalas med underhållning, riktigt trevligt och så mycket folk, de hade dukat för 80 personer men det kom in ett par extrabord så det var bra tillslutning.

Jag tyckte att det var roligt att Ingemar Stenmark vann Let´s dance,han kom ju med en tom ryggsäck och kanske inget större intresse men som han kunde leverera.

Nu ska jag göra mej en tur till kyrkogården och ta hem krukorna med påskliljor och se till så att penseerna har det bra. Påskliljorna gräver jag ner under körsbärsträden och jag ser att det börjar knoppa i de gamla, nu kommer 3 nya lökgrupper.

Ha en fin söndag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar