torsdag 24 juli 2014

Torsdag eftermiddag


Äntligen, måste jag säja så är solen bakom molnen och det är mulet, jag tycker att det känns skönt för kroppen att temperaturen har sjunkit några grader och att det fläktar lite. Stekande sol och vindstilla är inte skön här på åsen men nu har åskan mullrat på här några timmar men regnet saknas, hoppas att det kommer en skur.

Så dum man får vara, i går frågade Lotta om jag inte skulle skaffa en bordsfläkt när det är så varmt, den tanken har inte fallit mej in men däremot har jag undrat med kusin om hon hade någon så att det inte skulle bli för hett för henne. I alla fall kom Lotta och vi åkte in till Kyrkheden och köpte en av två fläktar som fanns i Ekshärad sen blev det varsin glass och vi åkte till badplatsen vid älven och doppade fötterna. Det var många som badade och det var skönt för fötterna att få svalka, Lotta kom på att det skulle bli bad vid Gröcken på kvällen i baddräkt modell 1998 och det verkade gå bra.

Jag gör inte ett dyft, bara duschar och sitter med en bok. I förmiddags var det kaffe hos Siv och sedan soffan på altanen.

Jag har fått brev från Läkare utan gränser och jag har suttit här och bestämt mej för att jag ska skicka en slant, de gör ju ett otroligt arbete på plats, jag gillar inte när det tiggs pengar i affärer eller var som helst utan jag ger en slant när jag tycker att jag har råd och då blir det Hjärt-Lungfonden, Rädda barnen samt Hjärnfonden och nu kom det till en ny.

Nu blåser det upp igen och märka moln tornar upp sej österut så nu blir det säkert mera blixt och dunder. Ha en bra torsdagskväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar