tisdag 8 juli 2014

Tisdag


Det har fällts massor av tårar här på Framnäs sedan i söndags när det blivit bestämt att älskade vovven Sigge skulle få lämna oss i går. Han har varit den bästa vännen och vi har trivts så bra tillsammans här, saknaden kommer att bli så stor men så är ju djurlivet, vi ska vara glada över att få ha varit tillsammans med en sån fin hund. Det blev som en liten minnesstund i går här hos mej med familjen och farmor. Många tycker att man är löjlig men såna är vi.

Det händer ju positiva saker också, Adam har varit här idag och tvättat målningen i köket och struket taket en gång, det är märkligt att se att han är en vuxen man men hur det än är så kommer jag på mej med att säja akta dej, sträck dej inte och nu vilar vi lite. Säjer man så till en vältränad kanske ett blivande ishockeyproffs? jag gör det i alla fall. Lyckönskar FBK till att få en så fin kille i laget.

Det blev mycket plockande för att få bort allt i köket när målningen och tapetseringen kommer igång, inköp av färg mm gjorde att det blev lite snärjigt i förmiddags men det är bra att hålla tankarna igång.

Och så var det den ljuvliga värmen, jag tycker nog att det är ett antal grader för mycket och jag mår inte så bra i lederna när det blir så här kvävande varmt och man känner sej klistrig på kroppen, sitter jag och löser korsord fastnar armarna i tidningspapperet, och så åskan, i eftermiddag har det mullrat i flera timmar och så kommer några regndroppar mest hörs åskan på avstånd och solen skiner och det blir just ingen fräschare luft efter ovädren. I går eftermiddag mullrade det rätt så nära och det kom ca 15 mm regn.

Jag har suttit och funderat på vad jag ska ha för gardiner när det blir klart i köket, ja klart blir det inte riktigt för jag har inte kunnat bestämma mej för vad för slags kakel jag ska ha, en sak i taget blir det men kryddhyllan ska ändå tas ut och den ska jag måla vit.

Nu är klockan 18.45 åskan mullrar och jag ska sätta mej ute på altanen och sticka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar