tisdag 2 september 2014

Tisdag


Äntligen har jag kommit till skott, tankarna och munnen har i flera dagar sagt "kålpudding". Det är ju märkvärdigt att jag inte kan ta fram färsen och tina den direkt tanken kommer, men, jag väntar en stund eller så gör jag det en annan dag. I morse var färsen tinad och det var bara att starta tillverkningen, det gick hur bra som helst och nu har jag satt in 3 rejäla formar i ugnen.

Jag har ju upptäck att det finns i alla fall en mus på altanen så nu ska jag gå ut och kolla om det finns några springor som den kan komma in genom, jag har inhandlat stålull för att täcka ev öppningar men de kan ju klämma sej igenom hur lite som helst. Jag har köpt musaskar att fylla med små kuddar som innehåller något som inte råttorna tål och dessa laddade Lotta och jag i går eftermiddag och satte ut, någon har dock varit inne här inatt och lämnat spår efter sej.

Det är inte enbart möss som skapar problem, grävlingarna gör allt för att göra en plöjning på gräsmattan och de är inte bara här utan även hos grannarna under nätterna och så har jag ju jordgetingarna som fortfarande är rätt aggressiva så de har fått en egen ruta på gräsmattan för jag törs inte störa dem allt för mycket.

Jag tycker att det är rätt skönt när det börja mörkna på kvällarna, jag får lugnet att sätta mej framför TV:n och se på Fråga doktorn och Go´kväll med mera, lite kul med Eva Rydberg som fick veta lite om sina anor och så tittar jag på norska Hjem i  går kväll. Sommaren ä ju underbart skön och man kan sitta ute länge på kvällarna men ibland så känner jag att det är ett stressmoment i mitt liv att jag måste vara ute när det är så fint, mina granna de låser sina dörrar vid 18-tiden och sätter på TV-nyheterna och så blir de kvar där hela kvällen och de njuter säkert de också.


Nu ska jag snart smaka av kålpuddingen, potatisen kokar för fullt och nu dukas det fram med skirat smör och lingonsylt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar