söndag 7 september 2014

Söndag


Snälla ni, nu har lag lugnat ner med efter torsdagens utrensning av mina tankar. dagarna har varit underbart vackra och det är verkligen njutbart att vara utomhus.

Här hos mej har det hänt saker, grävlingen har gett sej på jordgetingboet och under några nätter har de grävt fram i stort sett allt, en liten bit av boet  sitter kvar i hålan och de getingar som är kvar är fruktansvärt ilskna så nu får de vara ifred för min del. mössen hoppas jag att jag har stängt ute men det gick åt en del Svinto för att täppa till, hoppas att det är riktigt tätt nu.

I dag har jag varit till Torsby, min kusin blev nämligen dålig i går natt och hamnade på sjukhuset, det har nog varit lite av uteslutningsmetod, helt klart har hon en UVI men när jag kom till sjukhuset i dag var det "stoppskylt" på hennes dörr, ingen i personalen sa något utan de visade mej in, efter en stund kom en läkare och sköterska in och då sa läkaren att de misstänkte vinterkräksjuka, om de bara visste hur illa till mods jag kände mej, jag hatar kräksjuka, nu förlitar jag mej på sprittvättning.

En tur in på Toria blev det och åt rödspätta med äpple- och purjolökmajonnäs, det var verkligen gott, en tur i affären kostade mej 186 kronor och det var ganska onödigt för det var egentligen inget jag behövde. På hemvägen åkte jag in hos syster och svåger för att få mej en kaffekopp, syster var på Hammarö men jag fick i alla fall kaffe.

Nu kommer kvällen med debatt på TV och så stickningarna, jag har för en tid sen saknat en stickbeskrivning jag var helt säker på att jag rensat bort den, men helt plötsligt så hittade jag den igår så nu stickar jag ärmar på löpande band.

Jag har gjort en liten rensning bland mina böcker och i dag tog jag med några till sjukhusets dagrum och hoppas att de kommer någon till glädje.
God kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar