onsdag 3 september 2014

Onsdag


Jag måste öppna min bloggsida och få avreagera mej. Efter att jag läst FB-inlägg i går kväll och läst både NWT och Veckobladet tror jag mej förstå varför vi Ekshäradsbor får stiga åt sidan beträffande Vårdcentralen här, vi ska nämligen till Hagfors om vi blir sjuka på grund av bemanningssvårigheter.  Jag vet ju att det har varit svårt med läkare här hos oss och med ett nytt asylboende på Nygård med hundratalet personer kan man ju förstå att alla asylboenden med Wermlandia och Nygård behöver en egen vårdcentral men vi ekshäringar ska inte delas upp i grupper om att personer med diabetes och hjärt-kärlsjukdomar ska få ha sina platser kvar här.

För min del så ska jag skaffa mej blankett och lista med på Vårdcentralen i Torsby om det nu är möjligt. Jag har ungefär lika långt till Hagfors och Torsby men för min del är det naturligare att åka till Torsby och där finns apoteket med ett jättebra varulager och naturligtvis så handlar man en hel del när man ändå är i Torsby eller i Hagfors om man åker dit.

Jag tror att detta är första steget i avveckling av vården i vår by, det kommer nog att drabba handeln, jag har själv varit med om den hemska upplevelsen att få läsa i tidningen att Försäkringskassan i Ekshärad skulle läggas ner och vi flyttades till Hagfors, trots manifestationer och listor hjälpte det inte.

Jag tycker inte att jag är rasist men det är ju sorgligt när man ser vuxna människor bara vandrar runt i samhället pratandes i sina mobiltelefoner, går i diken och letar burkar till något godis kanske. Men det måste ligga pengar i denna asylverksamhet annars har jag svårt att tro att Hagfors Kommun med sin dåliga ekonomi tar emot så många människor i nöd.

Nu känns det lite bättre och ännu bättre blir det när dessa överraskningar har lagt sej. Ha en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar