tisdag 16 september 2014

Tisdag förmiddag


Nu har jag nyss svalt sista teskvätten och gjort min ryggymnastik ute på altanen och nu funderar jag på hur jag ska planera dagen. Agendan är tom föutom ett besök på apoteket, men jag ha en tvättkorg som börjar bli hög, det blir nog så att jag får ta itu men strykningen. Det blir så tråkigt när det blir för mycket av den varan.

De senaste dagarna har ju varit fantastiska med sol och värme, vilken tur för Torsby marknad och att röstdagen var så fin. Jag lade min röst i fredags när det regnade och jag har aldrig sett så många människor som har förtidsröstat som när jag var där.

I lördags var jag till Torsby och träffade lilla Signe 5 år, hon är så härlig, hon fick en slant av mej för att köpa sej något på marknaden och hon hade stora planer på att köpa sej en vattenpistol, men det blev en rosa peruk och lite fisyrgrejer, det passar nog en tjej bättre.

I söndagskväll satt jag framför TV:n och tittade på valresultaten och under tiden monterade jag ihop den lilla koftan och stickade kanter, nu leta jag knappar, jag fick en låda med otroligt många knappar och det är ju märkligt det finns ingen som passar så det får väl bli ett inköp. I går kväll stickade jag klar sista ärmen på den mörkcerise tröjan, den ska jag sy ihop under dagen så att jag får börja med något nytt ikväll, garn och beskrivning finns.

Äntligen, i dag kom jag upp ur sängen så pass tidigt att jag kunde ringa vårdcentralen för att få reda på om jag kunde få min årliga kontroll här i Ekshärad och gudskelov det gick bra, 20 oktober var jag välkommen. På fredag ska jag till Torsby och röntga knäna men det är en annan sak det.

Ha några bra dagar kära vänner, kul att ni vill läsa om hur min vardag är och som jag kan se tillbaka hur jag har haft det under åren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar