söndag 28 september 2014

Sista söndagen i september


då började jag att städa bort blommorna utomhus, frosten har tagit dahliorna och all det andra har gjort sitt denna sommar och nu tycker jag att det bara är skönt att plocka bort allt och det får vara fritt från vattning. Jag täcker aldrig över mina växter ute för jag tycker att naturen ska få ha sin gång även om det kommer en tidig frostnatt så är det så mycket annat som förskönar hösten med vackra färger.

Jag hade planerat att plocka lite i garaget i dag, mycket som ska rensas bort, men när jag började se mej omkring ute så bestämde jag mej för att klippa gräsmattorna, det har blåst ner ganska mycket löv och det kändes bra att få både gräs och löv klippt och nu blir det nog inte mer än en klippning till i höst.

Jag blev ju förkyld förra veckan och nu börjar det kännas som att jag är på bättringsvägen men jag har faktiskt tagit det riktigt lugnt under veckan, det var först i fredags som jag började komma upp på banan igen. 10-års kalas hos Ngoan med jättegod mat och i går var det besök hos kusin och sedan till grannen med en blomma, han fyllde 88 år förra veckan så nu har jag festat på.

Nästa vecka ska jag och mina grannar göra oss en tur till Torsby, vi ska till Polisen för frun ska skaffa sej ID-kort, visst är det härligt att vara 85 år och aldrig har behövt legitimera sej och mannen ska köpa sej nya gummistövlar. Det är så härligt med dessa underbara människor som klarar sej själva, tar bilen och gör sina ärenden, hoppas att det får vara så länge.

Det var uppfriskande med en utedag på gräsklipparen och en tur till skogen med blomrester och fick med mej hem en bukett med odonris. Trevlig söndagkväll.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar