söndag 5 oktober 2014

Söndag


Det är väl härligt när lille Adam har vuxit upp och blivit stor karl. När han var liten hade vi så mycket roligt tillsammans, jag och Stellan i alla fall och jag tror att även han hade kul. Nu är han vuxen och kan komma hit och hjälpa mej, han målade i köket i somras och i måndags var han här och vi tog bort buskar och kvistar, han piffade till plommonträdet så att torra grenar kom bort och jag är så glad för detta. Jag har ju lovat mej att försöka få ordning i garaget så i tisdags körde jag bort massor med skräp, det finns så mycket av tyngre saker där som jag inte vet vad man ska göra av, tunga stora verktyg, släggor och en hel del saker som hör till skogstraktorn, jag vet inte alls om det är användbart, min tanke har varit att få bort det som inte är användbart här hemma, få bort en arbetsbänk så att jag skulle kunna köra in gräsklipparen men nu är det så sent lidet att det får bero tills våren.

Grannarna och jag var till Torsby i onsdags och hade en bra dag tillsammans, lite shopping blev det och mat på Toria både i magen och i kasse när vi åkte hem. En ny resa är planerat nästa vecka och då kanske att vi även gör oss en tur till Ambjörby när vi ändå är ute och åker.

Jag har börjat mata småfåglarna och de större tränger sej på och förstör talgbollar mm. 100-talet kajor och några skator tror jag har invaderat mej men jag är ute och klappar i händerna så fort jag ser att de är här, skatorna t o m nappar i svansen på en främmande katt som går här ibland.

Mina stickningar växer lite nästan varje dag, nästan klar med uggletröjan det fattas några centimeter på sista ärmen och så har jag börjat med en tröja i naturvitt som innehåller både slätstickning och mosstickning, kul med lite variation.

Jag har fått en riktigt fräsig väggklocka av Lotta och Eilert som jag försöker bestämma mej för vilken vägg den ska hänga på och jag har nog bestämt mej nu och kopparsakerna som jag har får nog bli en en låda så länge, just nu vill jag inte spika allt för mycket på nya tapeterna. Kaklet som jag beställt lyser med sin frånvaro och jag får kolla upp om de är på väg annars ska jag köpa på annat håll och det tycker jag är tråkigt.

Klockan är 16.55 termometern visar på +14,4 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar