måndag 7 mars 2022

I går var det verkligen en bra söndag

det började med att Vasaloppet har startat när jag kom upp, det blev frukost framför TV:n, men jag satt ju inte stilla hela förmiddagen för klockan 13.00 var jag bjuden till bästa grannen och väninnan 
Siv på hennes stora högtidsdag.

Jag kan bara säja att det var så skönt att göra sej iordning för att gå på kalas och träffa andra människor, det gjorde min dag, vi blev fägnade med härlig smörgåstårta, dricka, kaffe och goda wienerbröd, kakor och tårtor, och att bara få träffa och prata med människor som man inte sett på länge var ju härligt.. Inte en nysning hördes i "salen" och om någon ,skulle känna sig lite snorig var det säkert en känning av alla vackra blommor som hon har uppvaktats med, lite allergi.

Det blev sen eftermiddag innan jag var hemma igen, nöjd och belåten. Jag har haft en så bra dag så jag bestämde mej för att inte förstöra den genom att titta på något nyhetsprogram utan jag slötittade på Farmen där blev jag lite irriterat över att Victoria åkte ut, jag tycker att programmet  är så dåligt men kan inte låta bli att titta.

Veckan som gick var lite turbulent med syster och F på sjukhus, lite covid i omgivningen och till slut vet jag inte hur jag ska bete mej men det verkar ha löst sej på alla håll utan någon insats från min sida förutom telefonsamtal.

En sak som gjort mej glad är att jag har stickat ett par sockor på lite drygt 2 veckor, jag har inte gjort så många varv sedan förra våren då mina händer började värka, jag tar det så lugnt nu och det är så skönt att kunna göra lite handarbete, jag broderar lite då och då, det är inte bestämt när det ska vara klart och det kanske aldrig blir klart.

Och tack Eilert Olsson för att du förbarmade dej över mitt skräp i dag, massvis med tidningar och min barrande plastgran fick följa med till återvinningen.

Jag tänker så mycket på kriget i Ukraina och mina vänner som bor där, det är ju så ofattbar att unga moderna välutbildade människor ska gå ut i krig, inget kan jag göra men jag har skänkt lite pengar till Act Svenska Kyrkan och hoppas innerligt att de kommer i rätta händer.

Ha det bra






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar