fredag 25 mars 2022

Goda grannar

ska man vara mycket rädd om  då det kan hända saker som man är helt ovetandes om.  I går var jag på ombesiktning av min bil(Som vanligt), allt gick bra tills jag skulle betala, datan fungerade inte så det kommer kanske en faktura sa besiktningsmannen. I går kväll ringde en granne och sa att hennes man varit fram här och släckt lyset på min bil, jag har inte rört något reglage till ljuset så det är säkert något de fixar till på bilprovningen och jag tittade inte efter om ljuset var släckt,  men i morse när jag provstartade var det bara vindrutetorkarna som rörde sej.

Då minsann blev det ett samtal till Lantgården, kan jag få hjälp? Och inom några minuter så kom grannen med sina startkablar och på ett litet kick så startade bilen. Helt underbart, jag är så tacksam att det finns snälla människor i omgivningen som ser om något inte är som vanligt.

Nu är bilen fixat och veckohandligen avklarad.och det är riktigt lugnt och fint. När jag var till Hagfors i går var jag tvungen att åka in till Risbergs trädgård, oj så mycket fina penseer och påskliljor, det blev inköp av lite penseer och så köpte jag mej 2 murgrönor som jag ska försöka finna sej tillrätta i spaljeer, jag tycker om att ha dem i köksfönstret. De sista murgrönorna jag hade växte och var så fina men helt plötsligt torkade bladen och de dog, jag kunde inte se att de hade någon ohyra men det kanhända att jag inte skött dem efter regelboken.

I onsdags fick jag den 4:de covidsprutan, och den här gången fick vi den på vår Vårdcentral här i Ekshärad, det var en riktig fröjd att efter sprutan få sitta i väntrummet och träffa andra bekanta, jag tror att de flesta av oss satt mer är 15 min och vi ventilerade mycket som är aktuellt i vår omgivning..

På tisdag har jag tid hos frissan, det ska bli fint med att bli ompysslad, permanent och klippning är ett stort behov nu, märkligt att lite krull i håret piggar upp hela människan.

Ha en skön helg



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar