tisdag 15 mars 2022

Fortfarande fina dagar

 och  jag lovade mej själv att så fort jag kände och ville så skulle jag unna mej minst 1 timme i solen på balkongen. Det är nu när vårsolen är som bäst, att sitta i lä på västsidan år ljuvligt, ibland. Jag har så svårt att sitta med ansiktet mot solen och vara totalt sysslolös. För det mesta är huvudet fullt av tankar, händerna vill vara i rörelse, det är svårt att hitta lugnet. I går gick det riktigt bra men idag var timmen lång, tankarna kom om allt jag skulle ha gjort och allt som ska göras men  jag lyckades hålla mej kvar i stolen hela tiden

När jag kom in kände jag hur härligt det var att ta det lugnt med en kaffemugg och en nybakad sockerkaka därute. Jag har inte planerat min dag men tanken är nu att jag ska göra en sillinläggning det är ju både gott och nyttigt med sill, middagen blir  tärnad bacon med kantareller, charlottenlök och äggstanning. Enkelt och gott.

I morgon är det en spännande dag, jag ska till Bilprovningen, sen jag köpte min bil  2011 har den inte gått igenom en enda gång utan det har blivit återbesök, utan någon åtgärd eller genomgång av bilen chansar jag även detta år, de får göra sina anmärkningar och jag får se till att fixa detta men hoppas att det går bra. Klockan 14 är set symöte på församlingshemmet och jag hoppas att hinna dit i tid.

Jag våndas och mår dåligt för människorna i Ukraina, i min vildaste fantasi har jag inte kunnat tänka mej att något dylikt ska kunna hända i dessa tider. Moderna och välutbildade människor ska kunna krossas av en mycket sjuk människa, finns det ingen myndighet som kan stjälpa honom och hans gelikar.

Ha en fin vecka, snart ska vi börjaförbereda oss för påsken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar