onsdag 20 april 2022

Onsdag 220420

 Ja nu är 2022 års påskfirande över och snart är prydnaderna bortplockade, 1 ljusstake och 3 hönor ska ställas in i skåpen sen är det klart.

Vilken fin påskhelg vi haft, ett så vackert väder som  håller i sej. Det har varit ganska fridfullt här hos mej. Påskafton firades med Lotta o Eilert, vi åt den ordinarie  påskmaten men i stället för Janssons frestelse gjorde Lotta en supergod tacosgratäng med  avocadosås och efter maten blev det kaffe och tårta på verandan, den 7 april kom danska grannarna och det blev lite liv på åsen. Till att börja med  fanns det snö så de kunde åka snöscooter och sen fyrhjuling, kul för familjen att de fick ha lite vinter. Skärtorsdag hade vi ett knytkalas kan man kalla det. De hade en dansk svinstek med den speciella knapriga svålen på,  leverpastej med stekt bacon och champinjoner och ett mörk rågbröd till, och så hade vi sillar och lax och lite annat, jag som gillar mat tyckte att hela helgens mat har varit toppen.

På påskafton kom grannbarnen och önskade Glad Påsk med så fina saker, det är så roligt att barnen vill komma. Påskdagens eftermiddag drack vikaffe och sa hejdå till danskarna som åkte hem till jobb och skola.

I går hade jag ett ärende till  Torsby och sen raka vägen till Gummiverkstan, men oj så mycket bilar och gubbar, jag får vänta några dagar, jag var lite sällskapssjuk så  jag åkte till lilla Clara, jag har inte sett henne sen jul och hom har växt och utvecklats, hon är så fin den lilla tjejen. 

En kusin ska underhållas har jag lovat, handlingslista ska skrivas och alltid finns det något att plocka med men fört ska blommorna vattnas.

Njut i den härliga vårsolen kära vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar