måndag 6 december 2021

-17 grader i morse

och då kom jag till skott med att ta fram mina kära tomtar och julsaker som jag brukar pynta altanbordet med. Varje tomte har sin historia även de små husen påminner om olika saker. Det är förväntansfullt och roligt att börja plocka fram sakerna och jag tycker att det är dags nu.

Som sagt det är kallt och det är vackert med rimfrost och lite lite snö samt solsken, härligt med ljusa dagar trots att det mörknar ganska tidigt på dagarna men snart vänder det, vi har snart klarat ännu en vinter och hoppas att vi kan hålla undan coronan från oss.

Helgen har jag mest tillbringat i TV-fåtöljen, längdskidor och skidskytte har roat mej, Så mycket  bättre där Harpo var med var också trevligt, det är lite ABBA-stuk över hans musik tycker jag.

Jag har inte varit ute i affärer och handlat några julklappar så nu måste jag ta mej i kragen och fixa detta under veckan då det kan ta slut på de presenter jag tänkt ut. Alltid går det att skjuta fram saker och ting, särskilt när man blir äldre.

Men under eftermiddagen ska jag stryka lite, kanske hamnar köksgardinerna i kläm och eventuellt bli upphängda, vi får se, ingen stress och brådska här inte, det som inte blir gjort före julen tar vi i mellandagarna, huvudsaken är att granen blir klädd, mat på bordet och köksgolvet torkat och att vi får vara friska samt ha ett gott humör.

Vi stökar med glatt hjärta inför julen, vi försöker glömma dyra el- och bensinräkningar som kommer snart .Kramar från mej.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar