söndag 21 november 2021

Nu börjar jag snart

med förberedelserna till advents- och jultider. De senaste dagarna har jag börjat planera hur jag ska ha det och vad som ska göras, det är mycket som ska ordnas just nu. Jag börjar köpa hem varor som står sej, bl a en röd edamerost, inläggningssill, rödkål på burk, prinskorvar som jag kan ha i frysen, julmust mm då det är tungt att bära allt för mycket på en gång. Jag har jäst, mandelmassa, kakfyllning och saffran så under veckan är planerna att baka adventskransar, och så ska frysen avfrostas. Det är roligt när man känner att lusten kommer tillbaka.

I torsdags var det dags för vaccination, jag bestämde mej när brevet kom att jag skulle gå på dropp-in. Det var krångel med telefonbokningen så detta passade mej tyckte jag, men det blir inga flera dropp-in för min del. Det var säkert minst 60 personer som stod i kö när vi kom klockan 10.15 och eftersom de även hade tidsbokning tog det verkligen tid, 12.20 var vi klara, det var drygt att stå ute utan möjlighet att vila benen så länge och stackars personal som kände sej missnöjda på Regionen.  Detta var ingen höjdare, tänk på det nästa gång vi ska vaccineras.

Men nu är detta gjort och det blev inga problem med hälsan efter besöket så nu får vi hoppas att vi klarar både covid och influensa. Nu ser vi framåt och på onsdag har jag provtagning, det ska bli intressant att se om SR och infektionsvärdena har sjunkit, hoppas hoppas.

Lotta sa till mej i början av veckan att jag skulle plocka fram gardiner och stryka så skulle hon komma och hänga upp, i går fixade jag längderna till vardagsrummet och efter en stund hängde de på plats, jag klättrade med försiktighet och det gick bra denna gång.

Det känns lite obehagligt i mörkret här i Västanberg, tjuvligan som besökte oss har tydligen kommit tillbaka och gjort inbrott av samma typ som i augusti, fyrhjulingar, åkgräsklippare och verktyg  De har även härjat runt i Torsby och Gräsmark, mycket otrevligt, men märkligt att bilarna har klarat sej. Men hur går det till, så många inbrott och ingen varken ser eller hör något inte ens hundar som är så vaksamma.

Nu ska jag inte bry min hjärna med detta för då blir det vaknatt men nog är det många tankar som far runt och när de är strax utanför husknuten eller 2 kilometer bort, usch och fy. Dessa odågor tjänar pengar på våra saker och vi får må dåligt och köpa nya saker som vi inte har räknat med.

Trevlig vecka, nu ska jag kolla så att mina ljusstakar fungerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar