onsdag 10 november 2021

Just nu

 sitter jag och njuter över en temugg och smörgås med ugnsbakad leverpastej, det smakar så bra efter en stund ute i skogen på förmiddagen. Jag tror bestämt att vid den här årstiden drabbas jag av kleptomani, jag är ute och stjäl kvistar och ris, kottar och lite annat för att kunna pynta och dekorera . Jag gillar detta skarpt och nu har jag upptäck att vid vissa skogsvägar har det gått fram någon slags maskin som kapat buskar och sly så nu har jag plockat av dessa och innan fikastunden fyllde jag mina altanlådor och känner mej belåten.

Det känns som att vardagen börjar komma ifatt mej, i onsdags när det var symöte på församlingshemmet stickade jag kanske ett par cm på ett strumpskaft och det var inte alls tänkbart för någon vecka sen, jag har som sagt varit till skogen och försökt ta ris men mina händer orkade inte med sekatören, nu går det mycket bättre tack vare kortisonet och nästa skogsvända tar jag lite ris till att binda dörrkransar av. En liten försmak till advent och jul.

Mina planer för eftermiddagen är att steka köttbullar då jag har plockat fram färs, jag hade lite kvar i frysen och om någon vecka kommer en ny sändning som jag beställt på lantgården, där kan man även köpa ägg, solrosfrön och talgbollar utan nät, och naturligtvis mycket annat. Det är verkligen bekvämt att bo så nära, god service och snälla människor.

I morgon är det 11-kaffe med underhållning på församlingshemmet, då ska jag ta med mej grannfrun och ha en trevlig stund med andra som jag inte har träffat under pandemin, nästa vecka blir det vaccination i bägge armarna och hoppas att vi klarar oss från både covid och säsongsinfluensan.

Glöm inte   att det kan vara halt både på trappen och vägarna, i går vinterlikt och i dag vårlikt, temperaturen ändrar sig snabbt. Ha det bra




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar