tisdag 2 november 2021

2 november och jag sitter här

och laddar upp batterierna. Det är lika bra att jag talar om att i onsdags hade jag tid hos reumatolog och det visar sig att jag har ledvärk och är i behov av kortisonbehandling. Jag är så glad att det kanhända hjälper mej. Efter sex dagars medicinering är mina händer och fingrar mjukare och smärtan avtar dag för dag. Det är så skönt.

I lördags var jag till Torsby då min syster, och Mats kom hem från Spanien på morgonen, de var bruna och  fina och haft det så bra på sin golfresa. Eftersom jag inte har skaffat hem granris till gravarna bad jag om hjälp, jag har inte kunnat använda sekatören, men i dag kände jag att jag måste försöka för min egen skull, jag fixade hem riset och jag har varit till kyrkogården och pyntat hos Stellan, nu ska jag se om en stunds vila och lite fika gör att jag kan ordna till det hos mor och far i eftermiddag innan regnet kommer annars får det bli i morgon, detta styrkte min självkänsla. Jag klarade mej själv.

I söndags var vi (Lotta, Eilert och jag) till Moccacino  och åt lunch, det är så roligt att gå dit och äta, god mat, fint dekorerat på tallrikarna med figurer av melon och banan, denna gång var det små hjärtan av banan,  rikligt med grönsaker och frukt och naturligtvis svenska flaggan på toppen. Vi var aningen mätta när vi gick ut i det fina vädret.

I går morse vaknade jag till ett riktigt spöregn men det vara bara in i duschen, påklädning och till frissan för klippning. Det är allt bra skönt att få sätta sej ner och någon tar hand om en, en riktig mysstund  med Lotta.

För morgondagen finns planer, ev, kyrkogården, sen är det församlingens symöte på eftermiddagen, det ska bli trevligt och jag ska försöka mej på lite stickning jag vet ju inte om det går men jag ska ändå gå dit och dricka kaffe och umgås med damerna och och prästen  sen kommer vi in in allhelgonahelgen som är helt oplanerad men jag har ju mina böcker bl a. Jag har börjat komma in i TV-fåtöjen igen, Go´kväll, Bonde söker fru, Så mycket bättre och en del annat är sevärt och så korsorden inte att förglömma.

Ha en fin långhelg alla goa vänner.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar