torsdag 18 juni 2020

GLAD MIDSOMMAR


önskar jag alla, och vilken fantastiskt väder det ser ut att bli. Solsken hela helgen, det är väl något som vi alla önskat oss i många år och i år verkar det bli en fullträff.

Gårdagen var faktiskt riktigt behaglig tyckte jag, ganska mulet och 20 mm regn i mätaren, det var behövligt, dessförinnan har dagarna varit mycket varma och soffan fpå veandan har varit behaglig, inte så värst mycket rörelse utan jag har varit i böckernas värld och det är inte dumt det. Men som sagt, det var lite svalare igår och jag städade över, Lotta kom och hon handlade till mej så nu klarar jag mej över helgen, hon köpte jordgubbar, vi sa att kostar en kartong under 100 kronor så ska vi ha, de var stora och fina och goda.

I dag klipper jag gräs, E kom hit med björkar och ordnat med trädgårdsslangen och nu ska han sätt upp fasadflaggan, jag får köpa en ny varje år då den bleks och även ristar upp sej i något. Jag klipper i vägkanterna till de danska grannarna, trots att de inte är här klipper jag och så plockade jag mej en riktig bukett av lupiner, blåklockor och lite annat efter vägen, jag plockar inte så förfärligt mycket blommor men något ska det vara. Jag fick ju en in bukett av lille Johannes i går, den är värdefull för mej, han hade med sej sin mamma och snart 1 månad gamla lillasyster, så roligt att få se dem alla 3.

Det är roligt med vänner på FB, de ukrainska ungdomarna och jag håller kontakten och senast i går kom det ett meddleande och en undran hur jag mår, vädret, coronan och hur besvärligt det är i deras land med arbetslöshet mm.

Nu ska vi fira midsommar, i all ensamhet, jag är bortbjuden men har tackat nej, jag älskar mina släktingar och goda nära vänner och jag hoppas att de respekterar mej men jag känner hur jag vill göra, coronan kryper närmare, 1 kusin avliden i detta elände och en annan släktings fru ligger i respirator sedan en vecka och detta gör mej riktigt rädd.

Fira helgen, som önskar, njut och var glada, jag lägger mej på soffan med naturen runt mej och läser, dricker ett glas mousserande alkoholfritt vin och tar lite jordgubbar till.

Ha det



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar