måndag 24 september 2018

Första frosten


Ja i morse var det is på bilrutorna, så länge som det inte är halka kan jag tycka att det är skönt med lite kyliga morgnar, luften är ren och klar, helt underbart.

Jag bestämde mej redan i går för att nu ska blommorna bort, amplar och balkonglådor är riktigt tråkiga, de har gjort sitt den här säsongen, och jag också, jag har tröttnat på att vattna och inte är det väl naturligt när frosten kommer att man ska bära krukor eller täcka över blommorna,  den tiden är över,  nu blir det ris och mossa och lite ljung som får pryda trätråget och någon kruka. Det ska bli skönt när det överblommade är borta och det blir en viloperiod innan riset ska tas.

Jag har tänkt lite på att när jag sätter ris i balkonglådorna kanske jag skulle skaffa mej solcellslampor att sätta bland kvistarna, inte några stora utan små som lyser upp lite i mörkret, jag skulle ju kunna ha små ljusslingor också, vi får se vad det blir.

Jag får vatten när jag vrider på kranen, så underbart, förra veckan kunde jag både tvätta i maskinen och använda diskmaskinen samtidigt det har jag inte kunnat göra på länge då jag var rädd för att förstöra maskinerna om de var påsatta och det inte kom något vatten. Manganet kan ställa till det ordentligt, Tack till Johnny och Ola som kunde fixa detta.

Det är allt bra med datorn och facebook och chatten. På något vis kommer man nära sina vänner, man skriver något eller någon skriver till mej, jag har tid att begrunda och svara när jag får tillfälle. Någon som tycker att livet är lite trassligt kan jag kanske hjälpa på något vis, jag tycker inte om när människor inte har det bra, jag vill att alla ska vara nöjda med livet och även mina dagar kan kännas mörka och ensamma och då har jag glädje av datorn och stickningen förstås, den kan jag ju inte klara mej utan och familjen såklart är ju viktig.

Ibland blir man överraskad, för en stund sen tittade dottern in och det blev en pratstund, vi gjorde en tur in till Färghandeln, där finns mycket vackert att villa ögonen på, jag köpte mej svampar som jag ska sätta i mossan, Fenjal bodylotion och ett läppglans roligt att impulshandla lite och så köpte vi oss gott fikabröd, det smakade utmärkt när vi kom hem. När nu julsakerna börjar komma fram i affärerna kommer det säkert att slinka med några onödigheter, men de gör mej glad.

Ett riktigt positivt besked i förmiddags har gjort min dag, Puuuh!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar