måndag 17 september 2018

Veckans första arbetsdag


Jag sitter och tänker på att varje dag eller kväll lägger vi ett blad bakom oss med minnen, upplevelser, svårigheter, ja allt som händer. Det här veckoslutet har jag lämnat några halvskrivna ark, det har varit vattenmöte på min veranda med delägarna i brunnen, vi har förmodligen massor av mangan i vattenledningarna och därför har vattentillförseln varit dålig eller lika med 0 ibland. Just nu jobbar J och O med detta och jag nöjd med tillrinningen just nu men det är ju frågan om spolning? eller vad man gör så inte riktigt klart.

Andra arket som inte är färdigskrivet gäller vår Vårdcentral, jag har svårt med stora förändringar och jag har sen tidigare svårt att förstå att fungerande arbetsplatser inte ska få vara lugna och fina, att arbetsteamet får jobba i lugn och ro, att få ägna sej åt det man har utbildat sej till och det man kan. Denna pengahysteri som finns idag är ju inte klok, varför ska läkare sköta administrativa saker det finns ju utbildat folk till att sköta sådant, det tar ju tid från patienter som behöver hjälp. Än en gång jag fattar ingenting och trots att jag vet att mina skrivna rader inte hjälper känner jag att jag i alla fall kan få uttrycka mej på mitt vis.

Så här är det ju dagligen, man viker undan ett ark, i fredags gjorde jag mej en tur till Torsby, jag behövde hämta ut medicin som inte fanns på apoteket Hjärtat, samtidigt hämtade jag min grannes mediciner för hon vill ha det som doktorn har skrivit på hennes recept, jag förstår henne till fullo, det är inte lätt för en 89-åring att veta hur hennes utbytesmediciner verkar eller hur hon ska bete sej, det är inte lätt för henne ta de mediciner som hon rekommenderats när de inte finns på vårt apotek utan ska kanske beställas.

Nu är ju inte allt så tråkigt som jag framställer det, jag var på Dollarstore och Toria också och kaffe och brytbröd hos syster var inte så dumt. Jag köpte fredagsgodis till med nästan jämngamla dotter, hon var inte på plats så hon fick lördagsgodis i stället.

Nu ska jag åka in till samhället och handla, jag ser att det behövs nya blommor till köksfönstret och något onödigt som kan pigga upp mej, ibland får jag sådana ryck att unna mej något onödigt, slantarna räckte trots tandläkarbesök även denna månad och på onsdag kommer nya, det är väl tur det för snart ska kvarskatten betalas, fordonsskatten likaså och hur ser däcken ut när jag ska  den 12 november ska besiktiga bilen. Dä årner sej när den tia kom. Allt är inte rosenrött idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar