måndag 23 juli 2018

Måndag förmiddag


och ytterligare en dag med moln men det verkar klarna upp lite. Känslan av lite kallare väder gör att jag känner mej lite piggare, de senaste nätterna har varit svalare och sömnen blir ju bättre. Men nu tittar lilla solen fram igen och det blir säkert ytterligare en varm dag, men jag gillar kvällarna, det ärj u så underbart att man kan sitta ute så länge och helt enkelt njuta.

Det är så trevligt för det är liv och rörelse här på byvägen, danska familjen är kvar, skånska grannarna kom i lördags, loppisen är öppen och det är folk i farten. Man ska vara glad åt sina grannar, i går eftermiddag ringde skåningen och undrade om jag satt på kaffet, de kom hit med ett välfyllt brödfat, senare på kvällen kom danska grannarna, Lars ville klippa gräset åt mej, det snaggades inte men alla fult ogräs kom bort och lille Emil kom dragandes med en handgräsklippare och slet riktigt ont, han är duktig denna sex-åring. Vi har det så bra tillsammans trots att språket sätter lite käppar i hjulet i bland men det brukar alltid lösa sej. I fredags var det kaffebjudning på deras nybyggda veranda och jag blev bjuden på en hemlagad paj med hallon, röda vinbär och vaniljsås. Jättegott.

Jag beställde garn från Adlibris förra veckan och i torsdags kom paketet, jag blev riktigt nöjd med min beställning och nu kom suget efter stickningen tillbaka, jag började med en liten barnkofta som jag sett i en tidning och det kändes härligt att sätta fingrarna i garnet /egentligen skulle jag inte tala om men jag stickar i merinoull/. Hoppas att ingen tar illa vid sej men det är mycket behagligt att arbeta i.

Nu ska jag göra mej en liten vända till Torsby, det var ett tag sen jag var dit.

Ha det skönt alla semesterfirare.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar