söndag 11 februari 2018

En gråmulen söndag


Det är gråväder även i dag och termometern visar runt nollan, det är inte töväder men nästintill. Den veckan som gått var sorglig då min granne och nära vän gick bort, hon var sjuk och för henne var det säkert skönt men för oss andra kommer det att bli en stor saknad. Jag kommer att sakna henne och våra stunder kring en kaffekopp speciellt ute på verandan, vi träffades nästan varje dag och ibland åkte vi iväg i bilen och gjorde oss en tur för det gillade hon.

Till min glädje så börjar det leva upp i min sålåda, 3 pelargonfrön har börjat visa sej och jag hoppas att det blir flera, tomaterna har inte synts till ännu men blomskotten ser fina ut, hoppas att de sej.

I går kom Lotta med hundarna och de var ute och lekte av sej överskottsenergi och det har de mycket av, när de kom tillbaka så ville Lotta att jag skulle följa med ut och gå bara så där lite och träna på att ta små promenader och det gjorde vi, det var så skönt att djupandas in frisk luft för det blir inte mycket när man är mellan bilen och affären eller sjukhuset. Efter att inte har promenerat något på lång tid och efter fredagens träning kom ju de nyväckta musklerna att kännas av men det är bara att bita ihop och fortsätta och idag blev det en liten promenad med stavarna efter att jag sett på skidskyttet.

I morgon ska jag och min 91-årige granne åka till Hagfors för att besiktiga hans bil och så ska frun med, vi uträttar ärenden eller de, sen går vi på café och efter det vill frun in på Lidl. Når vi kommer hem är det säkert eftermiddag, det blir en bra dag.

Och nästa vecka är det Rally, ha det alla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar