onsdag 30 augusti 2017

onsdag


Till och från har jag firats i snart två veckor, de sista gästerna har varit här hos mej i dag och i det fina vädret kunde vi sitta ute och dricka kaffe. När vi sex hade druckit ur första koppen kaffe och påtår och tårta skulle serveras kom ännu en bil fram här och vi började fråga oss vem det kunde vara, den objudne gästen kom för att märka ut var fibern skulle läggas här hos mej och eftersom vi satt vid kaffebordet frågade jag om han ville ha en kopp, det tackade han inte nej till och sa att det var första gången han blivit bjuden på fika när han varit ute på jobb. Trevligt att kunna vara först med något.

I fredags kväll kände jag något konstigt i munnen, en plomp hade lossnat och det kändes som om jag hade en glasbit i munnen som skar i tungan. Men oj så ont det gjorde men jag pinade mej till måndag morgon och ringde tandläkare, jag fick tid i dag kl 10 och jag kan lova att det kändes bra när jag var provisoriskt behandlad, egentligen ville tandläkaren ta bort tanden och så får det nog bli men hon tyckte att jag skulle inte förhasta mej utan tänka över saken och det var bra.

I går kväll kom Pettergårds och Eva-Lena, det blev en mysig kväll och Mari hade gjort en så god äppelpaj med vaniljsås som de hade med sej, det var gott för det har varit en del tårta ett tag.

I morgon börjar 11-kaffet på församlingshemmet, jag har inte bestämt mej om jag ska åka dit, det är ju så trevligt men jag får se hur det känns i morgon, det blir säkert så att jag kommer i väg och så hoppas jag att fiskbilen står utanför Ica för jag vill köpa mej lite havskräftor och räkor, det skulle smaka bra efter allt sött.

Än en gång, jag är så tacksam för all uppvaktning, tack till gårdagens besökare och tack goa Ingegerd och Erik, Gösta och Elsie samt Marianne för att ni ville tillbringa eftermiddagen med mej.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar