söndag 6 augusti 2017

söndag 6 augusti.


En vecka in i augusti gör att jag börjar tänka på höst. Det börjar mörkna på kvällarna, gräset växer inte som det gjort tidigare och jag ser ett och annat gult löv falla från björkarna. Vi är nog på väg in i en ny årstid, hoppas innerligt att det blir en brittsommar med fina soliga dagar och hög luft.

Det har varit en riktigt behaglig sommar för min del, lagom på alla sätt och vis, mesta tiden tillbringar jag på min veranda som jag har mycken glädje av. Det tittar in några grannar ibland och vi fikar och umgås, jag sitter därute med mina handarbeten, löser korsord och läser mycket. TV-tittandet är minimalt och det tycker jag är skönt för det blir mycken tid i TV-soffan under vintern och nyhetsinformation får man till sej ändå. Jag har ju läst på datorn att Borg har varit på fest och visat upp sina ädlare delar och sagt stygga ord, "blackout" heter det visst i finare kretsar och nu kommer det säkert att bli en riktig utredning och många spekulationer om hur detta kan ha gått till. Han har ju för katten druckit sej berusad.

Mina eller våra danska grannar har haft semester och varit här i tre veckor och åkte hem i går, trots språksvårigheter har vi haft många fina stunder tillsammans och det kommer att bli tyst och tråkigt efter dem men mannen kommer tillbaka ganska snart igen så än är inte semestertiden slut och det är lite liv här.

Vilken tur jag hade när danskarna var här och den äckliga ödlan låg i min brevlåda, jag skulle aldrig ha kunnat plocka upp den själv, nu är den borta och min postlåda stagades upp som PostNord har skickat vykort om att vi skulle åtgärda, stort tack till Lars för hjälpen och tack till lille Emil som också var med och jobbade och slet.

I går var jag till kyrkogården med rosor, i dag skulle Stellan fyllt 74 år om han fått var kvar hos oss, Lotta har varit dit med gladiolus som var å vackra. Det kommer många minnen sådana här dagar.

Det regnar rejält här och det är säkert behövligt men ganska tråkigt så i dag kanhända att det blir tv-tittande. Ha en bra dag alla vänner.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar