tisdag 17 januari 2017

Tisdag


Det har gått några dagar sen sist och vardagen har kommit tillbaka. Tomtarna är bortplockade och granen ligger i sin kartong igen. Men visst, jag kommer på mej med att jag har granriskransen kvar på ytterdörren och utegranen står kvar men jag har släckt ljusen.

Köksgardinerna har jag bytt och nu är jag på gång med att sy nya stolsdynor, tyget är inköpt men jag har inte kommit till skott med att börja sy ännu men jag ska försöka klippa till och nåla i eftermiddag.

I lördags var kompisen Åke här hela dagen, han är speciell den vovven, han tyckte visst att det var kallt ute och han var snabb med att rasta sej och in till soffhörnan och filten där han mös ner sej och snarkade.

Dagarna rullar på och vissa dagar gör jag något och andra nästan ingenting, gårdagen gick i lättja men i går eftermiddag fick jag telefon om att det behövde handlas lite till kusin. Kaffebryggaren har gått sönder och hon behövde strumpor mm så i dag har jag varit ute och shoppat både till henne och mej, tisdagar har ICA seniorrabatt med 5% och med rabattkuponger som kom igår blev det lite billigare men egentligen tycker jag att det är trevligare att handla i slutet av veckan då det är städat inför helgen och när jag helghandlar köper jag gärna en bukett tulpaner vid den här årstiden. Men, jag får väl gå och köpa mej en bukett och så är det säkert något mer som saknas här hemma.

I dag har jag även varit och klippt mej, ny frissa men samma frisyr, man blir lite gladare och piggare när man går ut från friseringen och numera känner jag mej så nöjd och belåten med att jag har låtit min naturliga hårfärg växa ut, lite kämpigt är det ju under tiden men helt plötsligt behöver man inte tänka på varken slingor eller toning nu sköter det sej själv. Tack Lotta och Lotta för julklappen och klippningen, det här kommer att bli bra.

Det har varit lite kyligt några dagar men nu verkade det vara väderomslag på gång och någon form av nederbörd kom och an får se upp för halkan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar