tisdag 11 augusti 2015

Tisdag


Usch vilka hemska nyheter som kom på Värmlandsradion för en stund sen, 3 döda personer har hittats i en lägenhet i centrala Hagfors och tydligen har de legat så en längre tid. Hur kommer det sej att man i lilla Hagfors inte är saknad, en plats där nästan alla känner varandra. Sorgligt vilka nu är personerna är för även om de sitter på A-lagssoffan borde de saknas i stadsbilden.

Ja, vi får väl se hur det blir med detta och vad som har hänt. I alla fall så klippte jag gräset i går, det växer riktigt bra och nu hoppas jag att det inte ska klippas en gång till denna veckan men man vet aldrig, solen kanske tittar fram och det blir varmare och då växer det bra.

Jag har varit på kyrkstallarna under helgen och nu har jag sett en poncho som jag tyckte riktigt mycket om och efter att jag tittat på den flera gånger så är den min nu, den blir skön när det blir lite kyliga kvällar att dra på sej när jag sitter framför TV:n. Sen köpte jag 2 stickade stärkta vita dukar, vilket drygt handarbete och de kostade bara 40 kronor styck, skamligt billigt för de är säkert inte gjorda i en handvändning, jag tror inte att jag är riktigt nöjd för jag funderar på att åka in och titta på lite luffarslöjd jag tänker mej en korg eller ett fat att lägga lök på. Det finns mycket duktigt folk på bygden som gör mycket fina hantverk.

Jag berättade ju om Gourmetmorsans gratäng och i går gjorde jag den och i min smak var den riktigt god och ganska enkel att göra och tillsammans med salt och peppar använde jag Lawry`s kryddsalt och det satte lite extra piff på rätten, gott blev det och idag blev det potatis, hackkorv och rödbetor, det är inte så dumt det heller. Nu har det tagit slut på mina rödbetor så nu bli det att handla hem lite och lägga in och frysa.

Jag har gosat mej en stund nu på eftermiddagen men lite glass och tidningen Lev Landlig, det är så mysigt med den avisan, man kan drömma sej bort men även få inspiration av både inredning, mat och bakrecept men nu ska det bli sticka av.

Ha en fin eftermiddag och kväll


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar