måndag 26 maj 2014

Måndag


Äntligen har jag kommit till skott, jag har varit till Granngården och köpt mej 12 säckar planteringsjord så nu under veckan ska växthuset göras i ordning och de få växter jag har ska ut.

Det har ju varit några dagar med ostadigt väder och åskskurar, jag tycker inte att de är så trevligt med åska och speciellt om det drar igång på natten då är det verkligen otrevligt, men idag kom solen tillbaka och därmed kom lite energi. Jag tog mej en stavpromenad på förmiddagen och när jag kom hem gick det så lätt att dammsuga och torka av och sen känns det fräschare.

I går på Mors dag blev jag bjuden på mat av Lotta o Eilert, vi var till Valbegsängen i Torsby där det serverades buffé, det var riktigt bra mat och en jättegod tårta och jag var mätt resten av dagen.

Gräset växer rejält nu och jag har varit ute nu i eftermiddags och klippt ungefär hälften och naturligtvis tog bensinen slut så jag får fortsätta i morgon för jag hade inte lust att åka iväg och fylla tanken.

Nu ska jag slå mej till ro för idag, jag brukar planera morgondagen så här på kvällskvisten men det behöver jag inte i kväll för jag vet redan vad jag ska göra.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar