söndag 18 maj 2014

Söndageftermiddag


Underbar försommarhelg med konfirmationsgudstjänst i går och idag konfimationsmässa med nattvard. Vädret har ju varit perfekt båda dagarna, vi kunde sitta ute och äta i går och idag gick vi i samlad tropp till Moccacino och fick oss kaffe och glass, helt underbart.

Sedan sist jag skrev har det hänt lite saker här hemma, i onsdags kom en representant från Härjedalskök hit och jag bestämde mej för skåpluckor och lådor och nu ä jag så glad att jag tagit detta beslut, dyrt blev det men jag reser inte utomlands och jag kan unna mej detta

I torsdags började jag klippa gräset, min åkgräsklippare har varit i olag men nu fungerade den och jag tog det lite fösiktigt så jag klippte bara södra sidan och fortsatte på fredag med resten, när man börjar bli gammal litar det på även om man sitter och klipper, ryggen får sina smällar och då kan man bli sängliggandes vilket hände för något år sedan,

I går var jag till kyrkogården med blommor, pappas 101-årsdag och han och Stellan fick varsin bukett med rosor. Förmiddagskaffet bjöd Märta på, sen var jag till Ida W för att köpa ägg och där fick jag se ett 2 dagar gammalt föl, så vackert.

Efter att ha tagit nattvarden, försett mej med kaffe och glass ska jag sätta mej ute på altanen och njuta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar