söndag 21 augusti 2022

Söndag förmiddag

 Jag sitter här med min kaffemugg och tänker över de senaste dagarna. Jag fyllde nämligen åttio i fredags. Jag har faktiskt våndats lite inför denna dag, att fylla 40 eller 50 år kan ju vara roligt och festligt men 80 år känns inte som en kalasålder, jag hade helst velat hoppa över denna dag.

Men med hjälp av familj och er alla andra som uppmärksammade min dag så blev det så bra. Festligheterna började  redan i onsdags, i mitt försök att städa lite får jag främmande, Lena och Kicki kommer hit med blomma, kaffe, kaffebröd och tårta, porslin och servetter fanns med, det var bra att sätta sej ner till dukat bord, tillsammans med Lenas barnbarn och Robin, så trevligt.

 Jag har förärats med så mycket fina blommor,  jag har fått ett smycke, presentkort så många telefonsamtal och alla hälsningar genom FB, så kul. Och tack till er som kom hit.  I går hade vi bestämt att gå ut och äta, så klockan 12.00 skulle jag vara klar. Jag blev hämtad i en fin grå Chrysler med Eilert vid ratten och Lotta som passagerare. Resan gick till Kalasmakeriet i Gräsmark. Vilken toppenfin dag, solsken, vacker natur och en underbart god buffé. Tack även för denna dag alla.

Att festa på detta viset tär på krafterna och i gårkväll var det ganska behagligt att krypa ner i sängen men en ny bok.

Förra måndagen hade jag läkarbesök på Vårdcentralen i Torsby jag skulle få en ny läkare har jag fått veta i förväg och som vanligt en rar tjej som vill hjälpa, jag tror att de unga AT-läkare gör sej riktigt noga i sina undersökningar, provtagningar mm. Jag har rejäla problem med min rygg sen en tid tillbaka och hon undersökte och samtalade med sin medarbetare vad de skulle göra. Jag ska få komma på sjukgymnastik men även försöka trampa igång den gamla testcykeln som står ute på balkongen. Hoppas att det hjälper.

I morgon är det vardag igen, jag är en åttioårig gammal gumma som ska börja ett nytt årtionde då ska jag lägga in västeråsgurkor som jag fått av Johannes och Karolina, Johannes är duktig och har plockat gurkor och andra grönsaker och lilla Karolina hade plockat blommor .Jag är glad över alla människor runt omkring mej.

Önskar alla en fin vecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar