tisdag 26 november 2019

Bossedag i dag


Han kom tassandes strax före klockan 6 i morse, han kikar in till mej i sovrummet, lika varje gång och sen försvinner han, oftast finns han i vardagsrummets soffa eller fåtölj. De dagar han är här hos mej planerar jag inte något särskilt utan vi gör vad som faller oss in. I dag efter frukost, morgonrastning och dusch plockar jag fram lite granris, halmstomme och annat och så ska vi tillverka dörrkransar, ett riktigt trevligt pyssel. Vi får se om det blir en eller två kransar idag, en ska jag göra till mina danska grannar som kommer på juldagen och om lusten och riset räcker till kanhända att Bosse får en krans med sej hem.

Jag har plockat fram adventsljusstakar och stjärnor och kors i taket, allt fungerar, Lotta kommer idag och vi ska sätta ljus och slingor i altangranen och så ska vi ha en fikastund, jag ser fram mot detta. Resten av veckan ska jag försöka städa av lite grundligare, ut med mattor om vädret tillåter, gardinbyten har jag gjort utom i köket men det ska ske snart. Jag tar lite i taget.

Mina tomtar har fått komma ut, jag tycker så mycket om grå tomtar så ser jag någon i affären kanske den får följa med mej hem.

Vilken djungel det finns av dammsugarpåsar, jag skulle köpa påsar och det blev 3 besök på affären innan det blev rätt, förpackningarna har gjorts om och nu behövdes det modellnummer för att komma rätt och vägledning av Curt Å. men nu fungerar det.

Det planerade tandläkarbesöket i morgon blev uppskjutet en vecka, hoppas innerligt att jag får komma nästa onsdag så att det blir ett avslut på detta obehagliga.

På söndag ska jag "utomsocknes", systersonen med sambo bjuder på adventslunch och kaffe, det ska bli så roligt att få komma till Forshaga och träffa dem och vovven Max.

Nu ska jag fixa klart kransen och så tackar jag Bosse med husse och matte för den fina blomman som stod på hallbordet i morse.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar