tisdag 3 december 2019

Nu lyser det fint av adventsljusstakar


i många fönster, jag tycker att det är så fint. Just nu har jag precis kommit in efter en liten hundpromenad, Bosse är här idag och han får själv bestämma både farten och längden på promenaden och den blev varken snabb eller lång. Det började snöa när vi var ute.

Helgen som gått har varit fin, både vädermässigt och annars, i lördags var jag till Hembygdsgården, där var det både Loppis och Julmarknad och det är trevligt,  jag blev hembjuden till Elin och Magnus på kaffe Lilla Clara sov så vi störde inte henne men storasyster Saga var i farten, Ida sällade sej till sällskapet och det är så fint att vi har denna kontakt.

När jag väl kom hem hade jag meddelande från grannen Anna som ville bjuda på kaffe, det är så roligt att komma till deras fina nya hem, allt är nytt det är så ombonat och trivsamt och jag är så glad att de fick ett så fint hem efter den fruktansvärda åsksmällen  som förstörde deras tidigare hem. Jag fägnades med goda bullar och kakor och underhållning av Erik och William goa fina pojkar.

Söndag var vi bjudna till systerson med sambo och vovve, vilken trevlig dag, vi blev bjudna på mat och kaffe och det kändes mycket bra att få tid tillsammans med syster Annica, Mats, Isolde och Isak, Lotta och Eilert samt värdparet. Tack för att vi fick komma

Under förra veckan fixades det med adventsgran och ljusstakarna, jag har gjort lite dörrkransar, Bosse och jag började med en förra veckan men vi blev inte klara men idag ska han få ta den med sej hem.

Eftersom det är Bossedag idag är inget planerat utan vi umgås hela dagen, sitter gärna i soffan riktigt nära varandra, TV står på så vi kan slänga ett öga på den och så stickar jag. I morgon hoppas jag att jag fårr göra sista besöket hos tandläkaren i Hagfors, på torsdag är det avslutning på 11-kaffet med småbarnens luciatåg, kaffe och smörgås och så byter vi julklappar, det ska bli trevligt.

Nu ska jag smita ut en stund och handla, kylskåpet är ganska tomt och det börjar saknas frukt i skålen.

Ha det riktigt fint alla vänner och ta det försiktigt när ni går ut, det ska jag försöka göra för det varnas på radion om riktig halka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar