fredag 20 oktober 2017

Nu är det fredageftermiddag


och ännu en höstvecka tillända med lite varannandagsväder, lite regn och rusk men det har varit ett par morgnar med frost och klart väder, jag blev lite överraskad i går morse när termometern visade - 3.9 grader och det var riktigt tjock is på bilrutorna, men det var vackert.

Dagarna har rullat på och jag har gjort det jag hade planerat för veckan, granriset pryder gravarna och det ser ombonat ut men lyktornas glas ska rengöras och det hinner jag göra. Gräset är klippt för sista gången detta år, det känns också bra och maskarna har ett stort matförråd att knapra i sej av alla löv som blivit sönderklippta. Nu återstår fåglarnas matplatser och jag måste skaffa hem solrosfrön för nu börjar fåglarna bli hungriga. Lite synd var det i onsdag, det var Bossedag här och när vi skulle ut och rasta oss hade en vacker domherre flugit in i en av rutorna på verandan och låg död utanför trappen, Bosse visade inget intresse för fågel men däremot hade han gärna velat kolla lådorna till mössen, men så blev det inte för det är farligt för små hundar och även stora. 

Min fasta telefon har inte varit bra på flera veckor, det gick inte att ringa hit och det tutade upptaget, själv hade jag inga problem med att ringa. Jag kontaktade mitt telebolag och de trodde att det var problem med rauter och brandvägg och de skulle skicka information så att jag skulle kunna lösa problemet men det såg jag direkt jag öppnade kuvertet att detta inte var något för mej men med dotters hjälp kunde vi gå in på datorn och fix till det, det trodde jag inte att det skulle lyckas men nu är det klart att ringa både ut och in.

I dag har köksgolvet blivit rengjort, det var ett tag sen och nu infinner sej helgfriden, när jag gjort klart gjorde jag mej en tur samhället och där blev en liten ljuslykta inköpt, nu är lyktan tänd och jag ska sätta mej tillrätta med min strumpstickning och njuta av eftermiddagen efter att ha varit till svåger och svägerska och pratat bort en stund och druckit kaffe.

Ha det så bra och tänk på att det kan vara frosthalka.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar