tisdag 21 februari 2017

tisdag


Kommer upp till en riktigt snörik natur. I går var jag med min granne till Hagfors, det var bilprovningen och lite andra ärenden som skulle uträttas och när vi skulle åka hem kom Solen fram, det töade och var riktigt blött på vägen, rena vårdagen tyckte vi. Men så var inte fallet idag, det har säkert kommit ca 10 cm snö och när jag sopade av trappen kändes den tung och blöt, den sjunker kanske ihop under dagen men Westlunds har varit hit och kört bort snön så nu är vägen öppen.

I går morse fick jag lämna min bil på verkstaden och jag får den nog tillbaka i morgon, det gick fort att få den nya dörren, men jag känner mej lite "naken" när inte bilen är hemma, tänk så bortskämd man är.

I söndags var jag och Lotta till Torsby och gratulerade min syster som bli mer och mer mogen och snart uppnår hon 70-strecket. Hon fick en liten blomma och några goda ostar av mej för vi firar inte de udda dagarna något speciellt men något lite är ju roligt att både få och ge bort.

Den snöigaste dagen på hela vinter kommer slamtömningsbilen, jag vet att det ska vara rent på brunnslocket men ibland får man låtsas att man inte ser vad som händer på utsidan husväggen, det gick tydligen bra både hos mej och grannarna och tur var det.

Nu ska jag laga middag, idag ska det bli stekt lax och grönsaker och en sås med fetaost och creme fraiche, det ska bli gott, sen blir det soffhörnan som vanligt, tända ljus, sätta på TV:n och plocka fram stickningen då är kvällen räddad.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar