måndag 27 februari 2017

Att vara beroende av bilen


det jämför jag ungefär med att vara sugen på en cigarett eller en chokladkaka, nej då inte riktigt så illa men jag är inne i en beroende period nu. Jag lämnade ju in bilen på verkstan en vecka idag och jag har inte fått den tillbaka. Hur beroende är man egentligen, jag känner att det är mycket stort för min del. Jag har svårt för att be om hjälp och om jag på något vis kan klara mej själv känns det bra men ibland går det inte. I fredags var Lotta med mej så att jag fick handla, jag hade ärende till Granngården och Hantverkstán så det var bra att få uträtta dessa ärenden och jag vet att om jag bara ber om hjälp finns den nära.

Men nu är jag fortfarande billös, jag försöker ställa upp för mina släktingar och vänner när de behöver skjuts någonstans men i går krisade det till sej, en skulle klippa sej en annan skulle till doktorn och själv hade jag klipptid i morgon och kusins räkningar har inte blivit betalda, detta beror på att jag inte har någon bil hemma. I ett svagt ögonblick kom tanken att jag kunde kanske låna grannens bil men så bestämde jag mej för att jag måste få säja nej och bli respekterad för det och hoppas att ingen blir ledsen för det för jag fick även ändra min egen klipptid lyckligtvis får jag frisera mej nästa vecka så allt ordnar sej för alla hoppas jag.

Nu har jag beklagat mej en hel del så nu hoppas jag att det blir bättre och i dag har jag börjat med vårsådden, pelargoner och två sorters tomater har jag sått och så blev det några frön med sallad, jag tycker det ska bli roligt att se om det går bra för det säljs ju sallad i små krukor, hoppas att jag lyckas nu när salladen är så dyr, jag köpte isbergssallad i fredags och när jag skar i det var det ruttet i mitten och det var ingenting som syntes.

Dagen har varit grå på alla sätt och vis men nu är det strax kväller och hoppas innerligt att det blir ljusare och kanske lite sol i morgon och då bli säkert mitt sinne bättre men någon gång måste jag få visa att allt är inte toppen det finns tråkiga, sura dagar i livet och så är det säkert för alla.

Ha en bra kväll







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar