tisdag 16 augusti 2016

Tisdagförmiddag


Det fina vädret har hållit i sej i flera dagar nu och det är härligt. I går klippte jag gräs och nu var det ganska långt, jag klippte inte förra veckan för det var ganska blött i gräset och så är det fortfarande eftersom det ibland har regnat och annars är det dagg. Nu är det klippt i alla fall och det känns bra trots att det blir tussar både här och där men de får bli gödning i gräsmattan.

Det har varit födelsedagar i slutet av veckan och ibland kan det köra ihop sej men i år flöt det på bra, M hade födelsedag på fredag och bjudning på lördag och E:s födelsedag på lördag skull firas på fredag så jag han vara med på båda ställena och trevligt har det varit..

I går blev jag äntligen till reds för att åka och köpa en nu Micro, och hur det blir när man kommer till skott för jag hade en vattenkokare med mej hem också, min förra slängde jag för ett tag sen för jag tyckte inte att den värmde upp vattnet riktigt bra, de blir väl sämre med tiden. I den här nya kokar verkligen vattnet.

Jag tycker faktiskt att mina blommor börja se lite slitna ut men de har tappert blommat hela sommaren och ibland har jag fuskat lite med vattning men de kämpar på, kanske att de behöver nya gödningspinnar? för de ska väl blomma ett tag till, pelargonerna på östsidan tror jag har gått in i en viloperiod för just nu är det inte många blommor men en del knoppar är på gång.

I dag menar jag mej att städa över lite ute på verandan, det har hamnat torkade blomdelar på golvet och jag kan se lite spindelnät här och var sen har jag ju mina böcker som tar sin tid, ibland måste jag bara sätta mej ner och läsa en stund, tur att jag inte har några tider att passa och hur skulle det bli om jag hade ett jobb som skulle skötas, SPARKEN direkt, och inte skulle jag få en fallskärm på 15 miljoner som Handelsbankens VD ska få hör jag på radion nu. Men mina arbetsuppgifter skulle väl inte vara så värdefulla att jag skulle vara värd så mycket pengar för att försvinna.

Nej nu ska jag starta min arbetsdag i mitt eget lilla företag som inte ger en krona i inkomst. Ha en fin dag alla.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar