tisdag 30 augusti 2016

Med stopp i avloppet


från köket är det inte värst roligt här på åsen. I torsdags fick jag ju ett anfall att göra långkok, lägga in gurka och rödbetor samt koka lingonsylt och då hände det, när dagens sysslor var klara och och diskmaskinen påsatt satte jag mej framför TV:n då ett konstigt ljud kom från köket, jag upptäcker att en lampa blinkar i diskmaskinen och jag blir blöt om fötterna. Jag vill inte sätta på pränt vad som kom ur min mun, Alla som varit ute för detta vet att det är inte roligt, ösa ur diskmaskinen torka upp vatten från golvet mm. och vad ska jag göra när klockan är 9 på kvällen, naturligtvis visa hänsyn och vänta tills nästa morgon, och efter diskussion med rörmontören bestämde vi att jag skulle inte tappa något vatten i köket utan låta avloppet vara i fred så skulle han komma på måndag eftermiddag, nu är det tisdag sen eftermiddag och jag har varken hört eller sett till någon hjälp, till och med telefonen är dryptyst.

Jag, eftersom jag ínte kan göra något nyttigt har jag stickat på en babytröja och när jag fäster trådar så upptäcker jag att ena framstycket var smalare, jag mäter, visst, det var myckt mindre så det var bara att raka upp nästa hela stycket då jag kommer på att tröjan var snedknäppt så det var inget fel, bara att starta stickorna och göra klart, nu är alla trådar fästa och strax ska styckena läggas mellan fuktiga dukar. Ibland grinar den onde till mej.

Jag har haft besök av en dansk Jack Russelflicka, danskarna som är här på semester har denna fröken och nu passar hon på att smyga hit, hon kom i lördags och jag hade altandörren öppen, det var bara att stiga på, gå runt och titta, hon ägnade mej inte ett ögonkast, när hon kollat över kommer hon och sätter sej bredvid mej i soffan som om vi gjorde så varje dag men vi har inte träffats på ett helt år. Detta är den enda kontakten som jag har haft med mina sommargrannar förutom att jag var hem med hunden, husse hämtade in henne och jag är ganska tystlåten för jag begriper inte alls vad han säjer, jag har prövat med engelska och den kan inte han.

Tur att regnet har gett sej och solen tittar fram, jag får väl förbereda mej på att vänta på rörmokarn ytterligare en dag, om dessa hantverkare ändå kunde höra av sej om de får förhinder, jag tycker att det är lite förargligt att ringa och påminna men det måste nog bli så.

I kväll börjar Go´kväll då är det höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar