tisdag 24 maj 2016

tisdag


Jag har suttit och planerat min dag för en stund sen och en enda händelse här på Facebook omkullkastar mina planer. Jag hade bestämt mej för att handla en del på Hantverkstan men ser i FB-flödet att de har stängt idag, tråkigt men det kommer en dag i morgon. Besöket hos kusin får jag hoppas blir av då jag är beroende av andra för att komma in, jag vill nämligen inte ha en egen nyckel men ibland är det krångligt att rätta sej efter andras tider. Jag förbannar mej ofta för att jag inte kan säja NEJ, DET PASSAR INTE MEJ, men det blir i stället att vi fixar detta och så blir det som motparten vill ha det. Sån är jag, jag vill att alla ska vara nöjda och belåtna men i bland så mår jag inte riktigt bra av att inte säja hur jag tänker och vill ha det.

Detta är idag som jag känner så, kanske beror det på vädret, det har varit tråkigt några dagar och det har åskat i två kvällar och även åskvarning i dag, det är kanske försmaken på värmen som ska komma.

I torsdags var jag till Torsby, hälsade på syster och svåger, uträttade bankärende och var in på Handarbetshörnan där jag hittade ett tyg till en duk som täcker hela köksbordet och det blev tyg över till ett kuddfodral så det blev en stund tillsammans med min Bernina i fredags och jag blev nöjd med resultatet.

I lördags var jag med grannfrun för att handla och besöka kyrkogården, det tar några timmar och sen var det gräsklippning men jag hann inte bli klar med allt och nu väntar jag på att det håller upp så att jag kan klippa klart och det är mycket annat som ska göras utomhus,  jag är sen i år och har inte köpt några blommor men luktärtorna och krassen har börjat komma upp i sina krukor.

Nu ska jag ordna lite lunch och sen göra mej i ordning för kusinbesök men innan dess en titt in på apoteket och sen har mycket av dagen gått och jag har inte uträttat något till mej själv.

Jag är nog lite missmodig idag och det unnar jag mej för alla dagar är inte rosenröda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar