söndag 15 maj 2016

Pingstdagen


Vilken underbar pingstvecka vi har haft fram till torsdag eftermiddag då blåsten började och det plötsligt blev kallare. Fredag och mesta delen av lördag var ruggigt kalla och det kom lite regn så inledningen av pingsten var inte så rolig, men idag kom äntligen solen tillbaka, blåsten fortsätter men det blev varmare.

Efter lunch tog jag stickningen med mej och gick till grannen, vi umgås mycket och ses nästan varje dag men då mina andra grannar har behövt mej känner jag att M blivit eftersatt av mej och när vi dricker kaffe undrar jag om hon vill följa med på en biltur, hon gillar att åka bil så det ville hon gärna. Vi gör oss i ordning på varsitt håll och med kamera, telefon och platta ger vi oss iväg. En resa ut i naturen med allt det vackert skira i träden, blåbärsriset och lite blommor. En liten tur efter Svenska rallyts väg mot Colin Crest blev det också innan vi vände åter förbi Björklångsberg och sedan ett stopp vid Stampen. Det finns mycket fint att se i vår närhet.

Nu är vi hemma igen, jag har lagat köttfärsbiffar med tärnad bacon i + kokt blomkål och sallad, jag försöker plocka bort några kilon, jag tänker inte plåga mej men det är inte dumt om jag kan bli av med ett antal kilo men jag är glad för det jag kan åstadkomma. De här infallen återkommer med jämna mellanrum.

Äntligen har min förkylning släppt sitt grepp om mej och även hostan så på tisdag ska jag till tandläkaren för kontroll efter att jag har fått skjuta fram besöket, på torsdag ska jag till Torsby jag har inte så mycket inplanerat denna vecka men grannfru nr 2 behöver säkert komplettera något från affären och då gör vi sällskap, vi har grannsamverkan på vår lilla gata utan att sätta upp skyltar.

Nu kan vi bara hoppas att vädret blir varmare och att mina plantor ska få komma ut i växthuset, salladsfröna ska sås och löken ska i jorden.

Ha det bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar