söndag 29 maj 2016

Mors dag 2016

God förmiddag till denna regniga Mors Dag, regnet är ju ingen ovanlig företeelse under årets vår-försommar men nu lovas det ju bättre väder under veckan som kommer.

Jag håller på att förbereda till middag, Lotta o Eilert kommer hit och vi ska äta tillsammans, en älgstek har skivats och stekts tillsammans med lök och när det puttrat färdigt skall såsen göras klar med grädde creme fraiche och rosépeppar och eftersom jag försöker hålla mej till LCHF för närvarande blir det inga potatisar utan blomkål och broccoli samt sallad. Hoppas att det blir bra.

Det har ju varit marknad här i Ekshärad under fredag-lördag, jag är ingen marknadsmänniska så jag har inte varit dit men hoppas att säljarna var nöjda med försäljningen. Jag och grannfrun var till kyrkogården och pyntade med fina blommor och då var jag nöjd när jag gjort den resan. Jag gjorde mina inköp i går efter att marknaden slutat för det är svårt att hitta en parkeringsplats. I alla fall när jag stod i kassakön såg jag en människa, man eller kvinna vet jag inte men efter storleken var det en man klädd i grå dräkt och hatt med blomma i brättet, sminkad och fin.???

Jag går här och tittar på mina odlingar och inköpen av blommor har visst gått i stå, jag känner ingen lust att köpa blommor och plantera när det är så kyligt det är inte dåligt om jag kan hålla efter gräsmattorna men de blev klippta i går eftermiddag när det var sol någon timme, jag har fått klippa lite i taget förut så det har inte sett ut att vara klart, allt ska klippas på samma dag.

I går natt hade jag herrsällskap, franska bulldoggen Åke var här, en annorlunda, självsäker liten varelse som tar seden dit han kommer, inget gnäll eller skällande men däremot snarkade han rejält, en liten goding som det är bara att släppa ut och han uträttar sina behov och kommer in tillbaka utan krus.

Nu ska jag skära upp lite sallad sen tar jag fram ett korsord och förgyller förmiddagen men innan gästerna kommer. Ha en fin dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar