måndag 14 april 2014

Måndag i påskveckan


Vilket blåsväder vi har fått inte trevligt alls men solen har ju varit framme nästan hela dagen och jag kunde sitta ute på verandan i solskenet en stund i eftermiddags.

Det har varit en jobbig helg, i lördags var det begravning efter en kusin, det är sorgligt men en vacker högtid i kyrkan, så mycket vackra blommor, många människor som följde Ove denna dag och så otroligt många kondoleanser. Vår präst Margareta Lännerwall gjorde allt så fint och ljust och efter kyrkan var det sammankomst på Hembygdsgården.

Väl hemkommen var det dags för deklaration, det kändes som en olämplig dag men när allt var över var jag ganska nöj men även trött.

I går förmiddag var det åter dags för kyrkobesök och kaffe på Skogsvägen, jag beundrar Märta som har orkat med denna helg med så mycket omkring sej.

I dag vaknade jag alldeles för tidigt och kunde inte somna om, jag har faktiskt hunnit med en del, bl a har jag gjort om kusins köksgardiner och lite annat plock. Lotta kom och hade Elvira med sej och vovven far som ett jehu genom huset, det går ganska vilt tillväga men som tur var han jag ställa undan stickkorgen för den gillar hon skarpt.

Snälla Adam var hit och hämtade min bil och satte på sommardäcken, 2 nya framdäck behövde jag, det är lite surt att lägga pengar på bilen tycke jag men jag vill ju åka lagligt. Det var roligt att Adam tog sej tid att sätta sej ner och vi fick en trevlig pratstund, han har ju blivit karl nu och är student.

Som sagt, blåsigt men jag på rapport att det skulle bli bra väder under påskhelgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar