fredag 4 april 2014

Fredag


Nu sitter jag här på fredagseftermiddagen och är mätt och belåten, tekoppen är klar och till den unnar jag mej en chokladruta. Eftersom jag håller på att bearbeta mitt sockersug kan jag lova att en ruta med 86% choklad kan smaka ljuvligt.

Vilket underbart väder som det har varit denna vecka, jag har suttit i solen på verandan varje dag utom i onsdag och det är så skönt. Det går ju lika fint att sitta därute och peta med något, i går nålade jag upp gardiner som var förlånga och så fixade jag till en kudde som skulle sys, när det ä sommar brukar jag ta med mej min fina gamla Bernina ut på verandabordet och sitter där och syr.

I onsdags var jag till grannfrun på symöte eller vad jag ska kalla det för, jag va sen för min hemtelefon krånglade och det blev telefon med Telia support, men jag kom precis lagom till en jättegod paj, kaffe, mjuka kakor och vispad grädde + hallon, handabetsväskan öppnades inte men trevligt var det.

I går fick jag repa humör, jag fick räkning från Hagfors kommun på sophämtning och slamtömning och det är ju ok, men, extra slangtillägg som kostade 800 kronor + moms det gillar jag inte så på måndag ska jag ta ett samtal med entrepenören..

I dag däremot fick jag ett vackert vykort på en mycket vacker baby, senaste tillskottet i släkten, en liten Tor som bär sin farfars namn. Sådan post blir man glad åt. Besök hos kusin blev det också i dag och jag tycker att hon är i stora behov att ha hemtjänst men det tycker inte hon, men det kanske ger sej själv så småningom.

I kväll blir det Let´s Dance för min del, undrar vem som åker ut ikväll.

Trevlig helg mina vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar