söndag 19 oktober 2014

Söndag


Vilken tur, jag fick till en riktig långhelg. Eftersom jag städade i onsdags kom jag alldeles fel på dagarna, jag tyckte bestämt att det var fredan på torsdan och så har veckoslutet fortsatt tills i dag då jag insåg att det var söndag. Det har varit riktigt skönt för jag har sovit länge, legat och läst och lyssnat med ett halvt öra på klockradion.

På den riktiga torsdagen var jag i alla fall till Torsby och hämtade mina kakel och så helghandlade jag på Toria, ja jag åt även lunch där. Jag tittade in hos syster när jag åkte till Torsby men där var dörren låst, ingen hemma så jag ringde på hennes telefon och då var hon fortfarande kvar på Hammarö så det blev att åka raka vägen hem.

Fredagen var lika lugn och även lördagen var förutom ett besök hos Euronics för datorn ville inte igång på morgonen, bara att stoppa ner apparaten i en väska och förbereda mej på att jag kanske måste köpa en ny, men det visade sej att jag har fått många erbjudanden om anti-virusprogram och jag har väl plippat både här och där och det behövdes en liten rensning och sen kunde vi åka hem tillbaka och allt fungerade.

På förmiddagen kom jag att tänka på mossa och granris, jag gjorde mej iordning och reste till Siv för att locka henne med och det var inga problem, nu har jag plockat toppmossa, granris och blåbärsris, tallris får vänta till en annan dag. Nu hoppas jag att granriset räcker till gravarna för nu är det dags att göra fint där.

I morgon har jag tid för besök på Vårdcentralen, blodtryck mm ska kollas så nu måste jag stiga upp tidigt för att försöka ordna till mej, det tar sin tid när man är gammal. Efter läkarbesöket blir det en titt in till kusin  för hon ringer och väntar.

Jag tyckte att det var fint att "Så mycket bättre" har börjat igen, artisterna var en del okända för mej med det blir nog bra. Lätt underhållning i alla fall, det gå jättebra att sticka till sådana progam.

Vädret är ju tråkigt men det ska väl vara så den här tiden, +13 grader varmt men värmeljusen brinner härhos mej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar