lördag 25 oktober 2014

Lördag


Tänk vad tiden år, jag tycker inte att det var så länge sen vi skulle skruva fram klockorna och nu är det dags att dra dem tillbaka. Jag kommer att ställa om klockorna innan ja lägger mej ikväll.

Dagen har gått i en rasande fart idag, först på förmiddagen träffades I och jag hos kusin för vi skulle byta köksgardiner och så skulle hon ha nytt tyg på soffan. När vi installerat oss så tittade solen fram och visade att en fönstertvätt behövdes. Det ena ger det andra och vi vill ju att hon ska ha det snyggt när hon ska fylla 85 år till helgen och i stället för present har jag lovat att göra midnattspajer med sallad och baugette och ost till. Hoppas att hon bjuder sina väninnor till sej och vi får en trevlig eftermiddag.

När jag kom hem kände jag att jag måste ut, solen sken fortfarande och jag åkte till skogs. Granriset som jag plockade förra helgen gav jag till mina grannar och även lite mossa så jag behövde plocka nytt till mej och lyckligtvis fick jag både gran- och tallris, mera mossa får jag plocka i morgon och då ska jag försöka komma iväg till kyrkogården och göra fint där.

Jag är inte så bra på att ge mej själv egentid men det har jag gjort nu, efter dusch och hårtvätt lade jag en ansiktsmask(tur att jag är själv) smorde in mej med god kräm och nu sitter jag här med nylackade naglar i morgonrocken och väntar på att Så mycket bättre ska börja, jag tycker om det programmet och likadant gillar jag Sommarpratarna.

Jag kan berätta att jag är i bilaffärer, min lilla röda pärla börjar bli skrabbig, rostig, törstig på olja och jag får inse att den inte går hur länge som helst så på måndag eller tisdag blir det en tur till Karlstad och hämta hem en bil som står på bilfirman och väntar på mej, det känns både roligt och vemodigt.

Efter regniga dagar kom äntligen solen fram några timmar och hoppas på fint väder även i morgon, termometern visar nu på 8,6 grader plus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar