onsdag 5 november 2014

Onsdag

 Nu kommer jag igen efter en lite arbetsam period, det har varit mycket runt omkring och jag kan  känna mej lite frustrerad. Jag har helt enkelt glömt att lätta på "pysknappen" och det blev överfullt i hjärnkontoret, jag blev lite trött och tappade kontrollen en aning.

Men, något riktigt roligt som hänt är att jag skaffat ny bil med en massa funktioner som jag inte har hunnit lära mej, skärmar med information av flera slag men jag ska väl lära mej vartefter. Huvudsaken är att jag just nu kan växla och gasa på. Lite pirrigt var det när jag skulle ut och provköra bilen med försäljaren vid min sida i Karlstad, vid första inbromsningen fick han säkert ett ryck i nacken, riktigt kul är det.

Föra veckan var full av aktiviteter, gravar som skulle pyntas med ris och lyktor och förberedelser till kusins 85-årsdag, håhåjaja gudskelov att det nu är över. Min present blev midnattspajer med sallad och bröd med för mej goda ostar som hon kunde bjuda oss och några väninnor på för det är inte lätt att köpa en present till en äldre dam. Vi hade en trevlig eftermiddag ändå trots att ostarna doftade som om kattlådan inte blivit tömd. Katten ja, den är fin men ett stort problem för oss vid sidan av, men det löser sej säkert.

Denna vecka började med Bosse på måndag, han är så känslig för ljud när han är här, skäller för det minsta, han är här i dag också men det har varit lugnare

I morgon ska jag åka på 11-kaffe på församlingshemmet och på eftermiddagen ska jag följa min granne till Uddeholm på massage, sen ska jag försöka att inte lova bort mej utan ta dagen som den kommer man upptäcker att man inte är ung längre.

Mulet och tråkigt men det är väl så som november ska vara så att man kan glädjas åt när det vänder mot ljusare tider. +2,3 grader här hos mej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar