torsdag 7 augusti 2014

Torsdag


I dag var det dagen A, auktionsdagen efter svärföräldrarnas inventarier. Ojojoj så mycket saker som finns i ett gammalt hem. Fullpackade garderober med fullpackade spånkorgar och lådor och kartonger, det kom fram saker som då jag aldrig hade trott att det fanns. Och det märkliga är att i stort sett allt är säljbart. Lotta var där men skulle jobba em och det var ett blått "kryddskåp" i plåt med 8 små lådor som hon ville köpa. Det blev sen eftermiddag innan skåpet kom fram och det är ju inte klokt, jag var med och bjöd 1.000 kronor och det var en annan som bjöd över mej hela tiden, det gick för 1.050 kronor och sen när allt var över säjer auktionisten att jag skulle ha fortsatt lite till för den som fick skåpet var en uppköpare som i sin tur skulle sälja och tjäna pengar på det. Tur i alla fall att Lotta fick tomtarna och jag fick kaffekoppar med assietter, Midsommar hette de.

Det blev mycken åska och regn i söndags och måndags, usch så kvav och obehaglig luften har varit, strömlösa var vi i måndagseftermiddag kväll och jag fick lite problem när jag lagt mej för jag vill läsa tills jag nästan somnar och det var inte helt enkelt med glasögon och pannlampa men det gick och ½ 12 på natten kom strömmen tillbaka.

Jag har inte ansträngt mej så mycket men vi har ju varit där uppe och plockat och svåger, svägerska o Jonas, har ju gjort mycket arbete och Ulrika som inte känner sina begränsningar har burit mycket tunga saker.

En eloge till Anders Danielssons Auktioner, Roger och Markus som möblerade upp i trädgården och gjorde dagen så fin. Tack även till övriga personalen.

Nu ska jag snart gå och lägga mej och memorera dagen, en sak har jag lärt mej, jag ska inte spara små tyglappar, presentpapper och snören. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar